Výchozí reklama
Výchozí reklama
Články » Aktuality » Podnikání

Podnikání: Zákazníků nakupujících nábytek on-line přibývá

Podle výsledků studie společnosti GfK Czech v roce 2011 uvádělo nákup tohoto sortimentu na internetu 38 procent zákazníků, v roce 2015 to už bylo 51 procent. Například E-shopu Bonami, který prodává hlavně designové doplňky do domácnosti, se loni dařilo. Tržby mu vzrostly na dvojnásobek a přesáhly čtvrt miliardy korun.

Letos chceme překonat hranici půl miliardy korun,“ neskrývá smělé plány spoluzakladatel Bonami Václav Štrupl.

Pomoci k tomu má větší zaměření na nábytek. Ten sice prodávalo Bonami i dosud, nyní ale chce znásobit počet položek. A plánuje tak utržit letos sto milionů korun pouze za tuto kategorii.

Zkušenost má víc než polovina Čechů

Prodej nábytku on-line se opravdu v Česku, na rozdíl třeba od výpočetní techniky nebo elektroniky, ještě zdaleka nerozjel naplno. Podle Štrupla zatím e-shopy z 35miliardového ročního trhu ukrajují maximálně deset procent. Optimističtěji vidí trh šéf analytické společnosti Acomware Jan Penkala. „Podíl e-shopů na obratu maloobchodu v segmentu nábytku se pohybuje mezi dvaceti a třiceti procenty,“ tvrdí.

Zákazníků, kteří mají s nakupováním nábytku on-line zkušenost, přibývá. Podle výsledků studie společnosti GfK Czech v roce 2011 uvádělo nákup tohoto sortimentu na internetu 38 procent zákazníků, v roce 2015 to už bylo 51 procent.

 

Výchozí reklama

Internetový trh s nábytkem je však výrazně rozdrobený. Svědčí o tom i fakt, že e-shop Nejlevnejsinabytek.cz, který se sám označuje za jedničku českého internetu, loni utržil podle slov jednatele Jaroslava Smolky 140 milionů korun.

I když to znamenalo meziroční růst o 44 procent, stále je to jen necelých pět procent největšího kamenného prodejce, svédské IKEA. Ta za účetní rok končící srpnem 2015 utržila skoro 8,5 miliardy korun. Právě IKEA však shodou okolností v Česku on-line nábytek neprodává, což by se však mělo brzy změnit.

V rozhovoru pro Bloomberg loni v prosinci globální šéf firmy Peter Agnefjaell uvedl, že na zbylých trzích spustí IKEA on-line prodej letos či příští rok. A neslibuje si od toho málo: do roku 2020 chce generovat desetinu tržeb právě z e-shopu.

Kdy ale IKEA e-shop v Česku skutečně rozjede, zatím nechtějí prozradit ani její tuzemští zástupci.

U IKEA zároveň dlouhodobě analytici ukazují na jednu nevýhodu, a tou je její obchodní model. Ten staví na velkých nákupních halách na periferii, kde si sami zákazníci vybírají ze skladu stavebnice a ty si pak doma složí. Do on-line prostředí ho prý bude obtížné převést.

Na webu nábytek nevyzkoušíte

Některé velké řetězce, například Asko, Jysk nebo Möbelix, se už přesto do on-line prodejů v Česku pustily. Spolu se specializovanými e-shopy a menšími nezávislými výrobci, kteří prodávají i on-line, tvoří základnu zdejšího trhu.

Čistě on-line prodejci, kteří nemají žádný showroom, potom mají jinou zjevnou nevýhodu. Ta napadne asi každého, kdo někdy zavítal do větší prodejny. Přes sebelepší webovou prezentaci se nedá poležet na matraci, pootevírat dvířka do kredence nebo pročesat vlákna v koberci.

Podle šéfa Nejlevnejsinabytek.cz to však lze překonat, což dokazuje na sortimentu, který si u nich lidé objednávají. „Nejvíce se u nás dlouhodobě prodávají obývací stěny, sedací soupravy, pohovky, kuchyně a skříně,“ vypočítává Smolka.

Obývací pokoj

Podle průzkumu GfK jsou úplně nejprodávanější položky této kategorie v Česku dětský nábytek, ložní prádlo, postele a matrace.

Zdroj: ekonomika.idnes.cz
Autor: Aleš Černý 

Doporučte článek:

Doporučení článku e-mailem

Ohodnoťte článek:
5.0/5 (1 hlasů)

Hodnocení článku

5.0/5 (1 hlasů)

Další články z rubriky

Související články


Komentáře (0 celkem)

Článek zatím nemá žádné komentáře

Komentovat článek (pro komentář k článku se musíte přihlásit nebo registrovat )

Reklama

Partner tém. měsíce

Reklama

WOOD-TEC_logo_2019_v90.jpg logo-cesky-kutil.gif cestadreva-partner-truhlarskyportal-90.jpg SUSO-90-120.gif Hettich-120x90.jpg
Truhlářský portál.cz na: Facebook

© Copyright 1999–2015 Truhlářský Portál.cz. Všechna práva vyhrazena. ISSN 2336-6419. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu vydavatele.

Kvalitní holandský nábytek z masivu za rozumnou cenu