Výchozí reklama
Výchozí reklama
Články » Odborná témata

Kvalitní nábytek musí lidem vydržet i 20 let, říká ředitel Démos trade

Kdysi malá ostravská firma sídlící na pár metrech čtverečních, dnes největší dodavatel materiálů pro výrobu nábytku v Česku s konsolidovaným obratem 3,5 miliardy korun. Démos trade nevyneslo na výsluní jen štěstí, ale hlavně silné vedení a obchodní tým spolu s inovativním pokrokovým myšlením.

Společnost Démos trade je jako mnohé další dítětem devadesátých let. Dítětem, které vyrostlo ve stabilní a prosperující firmu - největšího tuzemského dodavatele kompletního sortimentu materiálů pro výrobu nábytku. Její zakladatelé, kteří ji v roce 1993 pojmenovali původně Démos, začínali přitom takříkajíc od píky.

"Společnost založili v roce 1993 tři ostravští podnikatelé. Všechno museli postupně budovat od nuly, na začátku měli k podnikání jen pár metrů čtverečních. Nejdříve začali nabízet plošné materiály a hrany, později k tomu přidali i nábytkové kování. To znamená komponenty, které znáte třeba z příborníků či šuplíků," nastiňuje Radoslav Revenda, výkonný ředitel pro Českou republiku.

90. léta byla pro začátek podnikání v podobném oboru ideální, a tak se síť poboček Démosu začala utěšeně rozrůstat. Spolu s tím rostlo i portfolio dodavatelů, kteří byli s novou firmou ochotni navázat spolupráci. Revenda dodává: "Nejdříve byly nasmlouvány dodávky z tuzemska a Slovenska, časem jsme ale začali prodávat i zboží například od rakouského výrobce Egger či kování od italských výrobců. Postupně se přidávaly další zahraniční značky jako Blum či Hettich."

Výchozí reklama

V současné době má už firma dodavatele nasmlouvané po celém světě, prim ale stále hraje Evropa. Démos trade se nicméně u každého z nich snaží ujistit, že nabízí opravdu kvalitní produkty. Provádí tak vlastní zátěžové zkoušky daných materiálů a výrobků - například pomocí testovacích stolic.

"Při testech zatěžujeme výrobky opravdu naplno. Chceme, aby lidem nábytek vydržel takovou dobu, jak má - tedy třeba 15 až 20 let. Kdybychom byli maloobchod, tak bychom si možná chyby mohli dovolit. Jako velkoobchod ale ne, protože truhláři by nám nekvalitní výrobky hodili na hlavu a šli jinam," vysvětluje vážně Revenda. Jsou to skutečně právě truhláři, výrobci nábytku, architekti a designéři, kteří se velkou měrou podílejí na odbytu firmy a na jejichž přízni tak celé podnikání stojí. Než se jim Démos trade dokázal dostat do povědomí, nějakou dobu to ale samozřejmě trvalo.

Být o krok napřed

Budova společnosti Démos trade, a.s.Výrazný rozkvět nastal zhruba po roce 1998, kdy došlo k transformaci na akciovou společnost. "Do vedení přišel dnešní generální ředitel Petr Mitura, který kolem sebe shromáždil kvalitní management a pod jehož taktovkou se dotvořil i dobrý produktový tým. Dopředu firmu vynesl hlavně zásilkový prodej, který jsme spustili. Teď se to zdá jako standard, ale tenkrát to ještě mnoho firem nenabízelo, všechno bylo v plenkách. Snažili jsme se začít i s elektronickou komunikací, což tu v té době také moc nebylo – e-shopy a podobně nebyly u velkoobchodů běžně na moc vysoké úrovni."

Podnik pro zákazníky vyvinul například aplikaci, v které si po nainstalování mohli prohlížet elektronický katalog a e-mailem si následně objednat zboží. Kromě toho se společnost rozhodla investovat i do obchodního týmu, který z původních pěti členů postupem času rozšířila až na dnešních 40 v Česku a 30 v zahraničí. Spolu s narůstajícím zájmem o zásilkový prodej se tak firma krůček po krůčku dopracovala na jedničku na českém trhu v prodeji nábytkového kování. V tomto období vznikly i její vlastní obchodní značky nábytkového kování Strong a Tulip.

Ve dvou se to lépe táhne

Velký zlom přišel v roce 2011 s fúzí se společností Nábytek Servis. "Její příběh byl velmi podobný jako náš. I ji v roce 1993 založili dva podnikatelé a postupně budovali od píky. Časem se proměnila v silnou firmu, která měla největší sklad v České republice na plošné materiály a která vytvořila díky partnerům celou regionální síť," popisuje Revenda.

Spojením dvou podniků došlo k synergii. Ředitel vysvětluje: "Pro výrobce nábytku je klíčové, aby dostal vše v jednom, nechce kupovat zvlášť kování, zvlášť plošné materiály. Díky fúzi došlo k propojení nejširší nabídky v kování a hranách s největší nabídkou plošných materiálů. Démos byl silný na Moravě, Nábytek Servis zase v Česku, takže se to propojilo i v tomto směru a vykryly se oblasti."

Po fúzi se zdvojnásobil obrat společnosti, zvýšil se počet zaměstnanců na 380 (v současné době je jich už 450) a počet provozoven v Česku vzrostl na 12. Na Slovenku jich časem vzniklo osm. Konsolidovaný obrat za rok 2014 tak dosáhl téměř 3,5 miliardy korun, na čemž se podílely i dceřiné společnosti. "V roce 2006 jsme otevřeli společnost na Slovensku, v roce 2008 v Polsku. O rok později jsme začali i s exportem do Maďarska, takže pokrýváme čtyři trhy. Něco vyvážíme i na Balkán do Makedonie. Naším cílem je do budoucna být leaderem ve střední Evropě," uvádí Revenda.

Leaderem se společnost může do budoucna skutečně stát, má před sebou ale ještě hodně práce. Například v Polsku zatím funguje pouze jedna kancelář, vše závisí hlavně na zásilkovém prodeji. Tamní trh je vysoce konkurenční a v lecčems se odlišuje od toho českého.

"U nás je zákazník více internetový, náročnější na servis, chce kvalitnější sortiment a je ochotný ho zaplatit. Na Slovensku je to hodně regionálně závislé. Polský trh je ovšem silně segmentován. Jsou tam velké firmy, které si nakupují od výrobců, a pak desítky tisíc malých truhlářů a výrobců. Je to hodně o ceně, protože tam je větší konkurenční tlak. Mají ve zvyku si pro zboží spíše dojet, zásilkový dovoz je tedy moc neoslovuje. Ale i oni postupně přecházejí na chuť elektronizaci, modernějším technologiím," popisuje rozdíly ředitel.

Zákazník hraje prim

Nejsilnější pozici má tak firma stále hlavně v tuzemsku a jejím primárním cílem je tuto pozici udržet. Jako její základní konkurenční výhodu vnímá Revenda komplexnost celé nabídky. "Snažíme se mimo jiné nabídnout různé třídy sortimentu, aby si vybral opravdu každý. Ten, kdo jde po ceně, i ten, kdo chce naopak nejvyšší kvalitu nebo komfort. Vše přizpůsobujeme výrobcům nábytku, aby u nás našli všechno, co mohou potřebovat. I katalog se snažíme dělat jednoduchý a intuitivní, přikládat montážní návod či technické parametry." Zakoupené zboží si mohou zájemci rovněž nechat v nářezových centrech upravit rovnou na míru. Kromě toho podnik nabízí například školení pro truhláře, eventy pro zákazníky, organizuje produktový den a pořádá různé regionální akce.

Stejně jako v počátcích si je firma vědoma, že je důležité jít ruku v ruce s moderními trendy a technologiemi. Pro kupující tedy vytvořila internetový portál Demos24Plus, kde si mohou zájemci vybrat zboží, zjistit jeho dostupnost na skladech a vyřídit případně objednávku, kterou je možné neustále sledovat. Z vnitropodnikového hlediska využívá Démos trade například cloudovou službu Office 365 od Microsoftu.

"Za hlavní výhodu považuji velikost schránky, kdy už zaměstnanci nemusejí promazávat e-maily, ale naopak se vše zálohuje. Užitečná je pro nás možnost práce s dokumenty odkudkoli i na telefonu - to využívají hlavně naši obchodní zástupci pracující se zákazníky v terénu. Služba nám pomáhá také pro reporting, sledování výsledků, analýzy a podobně," shrnuje Revenda.

Kontaktní informace:

Démos trade, a.s.
Škrobálkova 630/13
718 00 Ostrava – Kunčičky
www.demos.cz

Autor: Veronika Šmídová
Zdroj: probyznysinfo.ihned.cz

Doporučte článek:

Doporučení článku e-mailem

Ohodnoťte článek:
0.0/5 (0 hlasů)

Hodnocení článku

0.0/5 (0 hlasů)

Další články z rubriky

Související články


Komentáře (0 celkem)

Článek zatím nemá žádné komentáře

Komentovat článek (pro komentář k článku se musíte přihlásit nebo registrovat )

Reklama

Partner tém. měsíce

Reklama

WOOD-TEC_logo_2019_v90.jpg logo-cesky-kutil.gif cestadreva-partner-truhlarskyportal-90.jpg SUSO-90-120.gif Hettich-120x90.jpg
Truhlářský portál.cz na: Facebook

© Copyright 1999–2015 Truhlářský Portál.cz. Všechna práva vyhrazena. ISSN 2336-6419. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu vydavatele.

Kvalitní holandský nábytek z masivu za rozumnou cenu